Informatie over het vullen van de wedstijdgegevens
Van div. schutters krijgen we wel eens de opmerking dat de uitslagen van de wedstijden te laat op de website komen te staan
We leven dan wel in een snelle informatiemaatschappij maar dit is toch echt te veel
gevraagd.
We zullen proberen dit uit te leggen. Laten we beginnen dat het runnen van
onze schietcompetitie vooral vrijwilligerswerk is dat in onze vrije tijd
moet plaatsvinden. Met name de werkzaamheden van onze competitieleider
vragen veel tijd.
Ook wij willen onze site graag zo snel mogelijk bijwerken, maar een
actualisering direct na 11.00 uur op donderdagavond zou betekenen dat de
gegevens na dat tijdstip direct verwerkt moeten worden (nog los van het feit
dat de praktijk heeft geleerd dat om 11.00 niet altijd alle gegevens binnen
zijn). Wij hebben deze acute verwerking -gelet op het late uur- in het
verleden nooit van de competitieleider verlangt en zullen dit ook nu niet
van hem vragen. Bovendien betwijfelen we of er veel schutters vrijdag zitten
te wachten op de jongste uitslagen.
Binnen ons bestuur zijn de taken zo verdeeld dat het beheer van de site niet
door de competitieleider wordt verricht. De bijgewerkte competitiegegevens
worden door een ander lid op de site gezet. Dit gebeurt telkens zo snel
mogelijk en doorgaans in het weekend na de schietdonderdag. Dat het naar uw
zin te lang duurt spijt ons, maar dat daardoor de site nutteloos is geworden
is natuurlijk onzin. De nieuwswaarde van de uitslagen zijn naar ons oordeel
immers niet zodanig dat een wat latere bekendmaking rampzalig zou zijn.
Als er in de toekomst aanvaardbare mogelijkheden zijn om gegevens sneller
bij te werken, zullen we dat natuurlijk niet nalaten.
Met vriendelijke groeten,
Het bestuur van de WBSB